ابراز نگراني استاندار يزد ازافزايش بيماريهاي قلبي عروقي و نيز ديابت، فشارخون و عوارض ناشي از سوانح و حوادث در استان يزد 

يزدفردا:استاندار يزد از افزايش بيماريهاي قلبي عروقي و نيز ديابت، فشارخون و عوارض ناشي از سوانح و حوادث در استان يزد اظهار نگراني كرد و گفت: شاخص هايي كه در مورد اين بيماري ها در استان يزد مطرح مي شود باعث سرافكندگي استان است.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، ابوالقاسم عاصي در جلسه شوراي سلامت استان يزد افزود: شاخص بيماري هاي شايع و آمارهاي مرتبط با فوت و از كارافتادگي ناشي از حوادث جاده اي و ترافيكي بايد جهت منفي خود را طي كند تا همچنان بتوانيم در مسير پيشرفت و سربلندي گام برداريم.

استانداريزد : اين قصه پر غصه اي است كه در جلسات شوراي سلامت اين شاخص نگران كننده تكرار مي شود.

وي افزود: براي پايين آوردن بيماري هاي شايع در استان، از چند وقت پيش يك برنامه جدي و عملياتي براي كاهش اين بيماري ها شروع شده است.

عاصي اضافه كرد: سازمانهاي مرتبط نيز بايد اين برنامه ها را به طور جدي دنبال كنند و با عملياتي كردن آن در كاهش بيماريهاي شايع در استان قدم موثري بردارند.

استاندار يزد با اشاره به سال پيامبر اكرم(ص)، گفت: اگر ما سيره پيامبر اكرم(ص) و ائمه معصومين (ع)را به خوبي بشناسيم و به آن عمل كنيم گره خيلي از معضلات و مشكلات گشوده مي شود.

وي با تاكيد بر اين كه نكات بهداشتي و درماني مهمي در سيره ائمه معصومين(ع) توصيه شده است، اظهار داشت: توجه و عمل به سيره ائمه معصومين(ع) به طور حتم ما را به سوي پيشرفت راهنمايي خواهد نمود.

عاصي از مسؤولين درخواست كرد تا با آموزشهاي درست و مفيد براي كاهش بيماريهاي شايع در استان گام بردارند.

استاندار يزد با اشاره به خبر خوش رئيس جمهوري در مورد انرژي هسته اي، گفت: مردم و مسئولين ايران استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي را حق مسلم خود مي دانند و بارها بر آن تاكيد كرده اند.

وي گفت: ملت ايران به دانشمندان متخصص خود افتخار مي كند و از آنان حمايت نموده و خود را مدافع آنها مي دانند.

يزدفردا      استانداري يزد 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا